Arabisch brood als gezond tussendoortje

Snacken is niet "slecht" zolang je niet overdrijft met hoeveelheden én dat je gezonde keuzes neemt.

Wij hebben het hier niet over chips en chocolade repen, waar je enkel vetten en andere rommel mee naar binnen werkt.

Maar tussendoortjes met gezonde voedingstoffen die ook gewoon deel kunnen uitmaken van je dieet of dagelijkse eetgewoonten.

Snacken is juist heel belangrijk om ons lichaam een boost te geven tussen de maaltijden door.

Door tussendoortjes te nemen zal je niet uitgehongerd zijn bij de volgende maaltijd en houd je je stofwisseling op pijl.

Kies wel steeds voor voedselrijke snacks!

Op deze website geven we je tips welke snacks je kan gebruiken voor ieder belangrijk moment.

 

Gezonde Tussendoorjtes voor onderweg

Wat is het verschil tussen een snack waar je blijft energie uit halen of eentje waarbij je na een uur alweer honger hebt? Proteïne!

Maar het is niet alsof je een kip kan koken en die in je auto gaat meenemen, neen maar hier lees je wel een lijst van 15 snacks boordevol eiwitten dat je wel overal mee naar toe kan nemen.

 

Gezonde Tussendoorjtes voor op het werk

Terwijl je geest hard werkt, zal je maag ongetwijfeld beginnen te mopperen.

Probeer deze eenvoudige snacks om je middag-dipje te bestrijden en leg ze in de lade van je bureau, zodat je altijd iets bij de hand hebt.

 

Gezonde Tussendoorjtes voor op school

Weg met die junk food snacks.

Probeer onze 10 kind vriendelijke snack recepten om je kinderen gelukkig en gezond te houden.

 

Gezonde Tussendoorjtes voor bij het sporten

Of je nu serieus aan het sporten bent of gewoon wekelijks je BBB doet, tussendoortjes maken een belangrijk deel uit van je (sport)voeding plan.

Het kiezen van voedingsmiddelen uit verschillende groepen zal de balans van je dieet helpen, zodat je de voedingsstoffen nodig hebt voor een goede gezondheid en topprestaties.